The winner takes it all   by ABBA



I don't wanna talk
About the things we've gone through
Though it's hurting me
Now it's history
I've played all my cards
And that's what you've done too
Nothing more to say
No more ace to play

The winner takes it all
The loser standing small
Beside the victory
That's her destiny

I was in your arms
Thinking I belonged there
I figured it made sense
Building me a fence
Building me a home
Thinking I'd be strong there
But I was a fool
Playing by the rules

The gods may throw a dice
Their minds as cold as ice
And someone way down here
Loses someone dear
The winner takes it all
The loser has to fall
It's simple and it's plain
Why should I complain.

But tell me does she kiss
Like I used to kiss you?
Does it feel the same
When she calls your name?
Somewhere deep inside
You must know I miss you
But what can I say
Rules must be obeyed

The judges will decide
The likes of me abide
Spectators of the show
Always staying low
The game is on again
A lover or a friend
A big thing or a small
The winner takes it all

I don't wanna talk
If it makes you feel sad
And I understand
You've come to shake my hand
I apologize
If it makes you feel bad
Seeing me so tense
No self-confidence
But you see
The winner takes it all
The winner takes it all...





Mamma Mia.jpg 


Dear Mom:


這是電影"媽媽咪呀" Mamma mia 裡頭的一首歌曲
該如何向你介紹呢?
(你好像不認識梅莉史翠普不迷007也與ABBA不熟
記得我們好像一起看過那齣在街頭差點要上車女性之麥迪遜之橋
或者有個已婚女性在非洲生活種咖啡遇到一位吸引她的獵人之遠離非洲
這位演員就是現在的梅嬸)
它大概像是現代喜劇+輕快版楊麗花
女主角就好比演技很棒的楊貴媚頭一次嚐試片中演唱般創新
如果你還是有點霧煞煞
沒有關係
這電影不是我今天的重點


我想要說的是
我知道有時候你會對我某部分生活有個很大的問號
可彼此的驕傲小心翼翼阻隔了我們
關於那段我離開你的日子   抽離從小和你的親暱   忽然巨大的陌生
你不曉得我經歷的哪些好的壞的
我說不出口的
生成現在
看似灰色又七彩泡沫般的


這首歌忽然在劇中深深觸動我
it tells what i feel mostly


唯一不同的是
在我的想法裡
雖然有時候存在著非黑即白
但也不是輸贏兩瞪眼
我不覺得贏家帶走了一切
也不覺得自己故事中有所謂贏家
我只是   什麼也說不出口


國文不好  英文不好  台語不好  表達不好
也因此  今晚想介紹這首曲子給你
it present some part of me tonight



yours 阿妮仔



arrow
arrow
    全站熱搜

    beauty2008 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()